Ce nam inteles eu din Capra cu trei iezi

Deci la noi intra noua la romana trebuia sa se citeasca Greuceanu da cum la noi e liceu tehnic sa zis sa se citeasca Capra cu trei iezi in loc ca si alai basm sau poveste sau ma rog e pentru copi si noi oricum navem nevoie de asa ceva.

Deci am citit si eu asta pentru prima data si sunt destul de confuz. In primu rand ca iedu ala mic e un fel de erou in poveste, da de fapt din cauza lui sa intamplat totu. Ca el le spune la ceilalti casa nu deschida usa ca ala nu e glasu mamei. Si asa sia dat lupu seama ce sa faca casasi asculte limba. Trebuia sa nu le spuna cum stie el ca nui capra. Si asa scapau toti.

Si lupu asta pare destul de sofisticat pentru o dihanie din padure. Sta si asculta dupa casa, stie carei casa caprei dintre alte case, afla cum sa cante la usa, isi da seama ca trebuie sa isi ascute limba (da, din cauza la iedu mic, multimim si pe aceasta cale) stie cine io poate ascute, ma rog e destul de destept. Si cu toate astea cand vine capra la el casa il invite la praznic, nusi da seama ca e o capcana? Hai sa fim seriosi. Mai ales ca trebuia sa tina minte ca nu la mancat si pe smecheru ala de iedu cel mic si trebuia sa isi dea seama ca capra stie ca el ia mancat pe iezi.

Si apoi cand ajunge la praznic. Nu isi da seama ca el e singurul invitat? Nusi pune intrebari ca undes restu, ca si daca vin restu, de ce e el invitat mai repede? Si faza cu scaunu de ceara e cam trasa de par. In primu rand ca cand a avut capra timp sa faca un scaun de ceara ca dupa poveste sa dus repede la lup si lupu inca nici na apucat sa digereze pe iezi. Si cum de nu a simtit lupu ca sta deasupra focului, ca doara focul e cald si te arde. Si sa zicem ca la inceput nu sia dat seama, dar ceara aia se topeste incet si cum de nu sia dat seama ca i se topeste scaunu. E destul de trasa cu ata alba.

14 răspunsuri la Ce nam inteles eu din Capra cu trei iezi

  1. Barbosu Eugen spune:

    ai dreptate cai trasa cu ate ca la faza cu cand vine capra la iel casa il invite la praznic asta ar fi recunoscut pe lup dupa amprente si iara cand statea cu astia la foc i sencalzea matele si incepea sa digere si atuncea imediat sar fi simtit
    daia miemi place mai mult alba ca zapa da si cei patru zeci de hoti cai si cu negri si ii fain cum stau toti gramada si freaca lampa doaradoara iasa ceva asta maduce aminte de ceva guvern mai dedemult da nu asta nouu castias alfel

  2. Lupu asta sofisticat a mai fost distribuit si in Scufita Rosie! Mereu aceiasi oameni ca Sergiu Nicolaescu!

  3. Barbosu Eugen spune:

    inseamna ca si lupui pretenu lu gramo

  4. fanitza spune:

    hai ca nu am mai ras asa de mult! rolfmao

  5. ceziceu spune:

    stau si ma gandesc, oare care ti-o fi fost inspiratia? vezi tu, am un prieten blogher care a scris despre Capra cu 3 iezi

    http://alexlebedev27.wordpress.com/2009/08/31/dileme-narative-capra-cu-trei-iezi/
    😕

  6. alex27 spune:

    nea, nu e liceu tehnic, povestea eu o stiu de cand sunt eu, in rest toate bune si frumoase…dileme narative gasesti unde vrei, eu chestia asta am prezentato la o ora nu tzin minte care:).si uite asa..deci capra numi straneste numa mie confuzii:)

    • dadatroll spune:

      Da bine ca si eu o stiu da daca nam citito eu si nu mai am auzito nam bagat de seama ce tampeni sunt in ea. Parcar fi un film de Sergiu Nicolaescu asa de multe scapari are in scenariu.

  7. strelnikov spune:

    da e cu ata alba. da stii ce mai e cusut cu ata alba? iti spun tot eu: hainele albe ale taranilor. iile [asa se scrie?] tarancilor care se duc la joc in batatura si apoi in shura.

    de aici decurge ipoteza urmatoare: capra cu 3 iezi e o poveste inspirata din viata taranilor, animalele sunt de fapt tarani. e alegoric totul.

    si ce stim noi despre tarani? ca sunt cretini ca animalele, desigur. asta confirma ipoteza de mai-sus, si de asemenea rezolva dilema ta: niste fiinte asa de cretine ca taranii nu pot avea decat un comportament ilogic. im i right?

  8. strelnikov spune:

    eu zic de ce zici tu cu lupu.

    clar ca e tampit si se lasa ars de viu. de ce? pt ca e taran, u see? noi stim ca taranii sunt cretini si se lasa des arsi de vii, sau violeaza babe, pelicani, p’orma se spanzura cu nojitele [asa se scrie?] de la opinci [asa se scrie?]

Lasă un răspuns

